אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור ויו״ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה


אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור ויו״ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בביקור במועצה: "תומך בהשארת המועצה האזורית עמק יזרעאל במפת העדיפות הלאומית לדיור ובביטול התנאי המתלה את ההנחה על הקרקע במצב הסוציואקונומי של הרשות" עוד התייחס יצחקי גם לסוגיית שדה התעופה המשלים ואמר: "תומך בהקמת שדה משלים לנתב"ג בחיפה בכפוף לבדיקות חברה חיצונית ואישור רת"א"

 

אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה התארח במועצה האזורית עמק יזרעאל ונפגש עם ראש המועצה, אייל בצר וצוותו. במסגרת הפגישה, יצאו יצחקי ובצר לטיסה בשמי העמק. במהלך הטיסה, דנו השניים בהתנגדות המועצה האזורית להקמת שדה משלים לנתב"ג ברמת דוד ועל דרישתו של ראש המועצה, בצר, להכליל את חלופת חיפה בבדיקות של הוועדה הארצית, בכפוף לאישור רת"א ומסקנות של חברה חיצונית שתבדוק את ההתכנות.

 

עוד בפגישה, שוחחו בצר ויצחקי על השארת עמק יזרעאל גם בשנים הבאות, בסיווג של עדיפות לאומית, מה שיאפשר מתן הנחה על קרקעות למתיישבים חדשים בעמק, החשובה מאוד לצעירים הבאים לקבוע את ביתם בעמק.

 

עוד ביקש בצר כי התנאי המתלה את ההנחה על הקרקע במצב הסוציואקונומי של הרשות, לא יחול עוד ולא ימנע מצעירים הבאים להשתכן בעמק, את ההנחה על הקרקע. ראש המועצה הציג ליצחקי את התכנית להוסיף מאות יחידות דיור באזור הר בהרן הסמוך לקיבוץ כפר החורש וכן סקר את הצמיחה הדמוגרפית המואצת של העמק, העשייה התשתיתית והקהילתית וצרכי היישובים. ליצחקי הוצג מודל שפותח במועצה, שתכליתו גיוס משאבים לשדרוג תשתיות ותיקות ביישובים והקמת מבני ציבור נוספים.

 

יצחקי התפעל מהעשייה הרבה ומפיתוח העמק ואמר: "ראיתי כאן היום המון דברים חשובים, נהניתי לראות את הנוף המרהיב והיישובים הפורחים". יצחקי התייחס לסוגיית שדה התעופה המשלים לנתב"ג ואמר: "אני מאוד רוצה שדה תעופה בין לאומי בחיפה, צמוד למטרופולין עם עורקי תחבורה ראשיים. בעיניי זה מקום נכון וטוב. בנושא תעופה – יש שליטים בלעדיים שמחליטים על מתן רשיונות לנחיתה והמראה, כפי שקורה בתחום הבריאות ותחומים נוספים. אני אדרוש שהסמכות שצריכה להביע את דעתה הנחרצת בנושא תעשה זאת. באופן אישי, אין לי גחמה על רמת דוד, לא סימנתי אותו כמטרה". ראש המועצה אייל בצר אמר בתום הביקור: "אנו מודים לאביגדור יצחקי על ביקור חשוב ואפשרות להבהיר את עמדתנו: לבחון שוב את הנושא תוך דרישה לבדיקה אמיתית של נמל תעופה משלים לנתב"ג בחיפה. נמשיך לקדם בכל דרך את ההטבות על הקרקעות לתושבי העמק, הקמת עוד מאות יחידות דיור בהר בהרן וכן גיוס משאבים לשדרוג תשתיות ותיקות ביישובינו".

 

עם כניסתו של יצחקי למועצה, קידמו את פניו מפגינים מהעמק שאחזו בשלטים ומחו נגד הכוונה להקים בעמק שדה משלים לנתב"ג.