עושים 'מגמוזיקה'!

ערב בהפקת מגמת המוזיקה, בבית האמנויות


מגמת המוזיקה בבית האמנויות עמק יזרעאל הנה מגמה אזורית משותפת, ואחת המגמות הגדולות והוותיקות ביותר בארץ.

המגמה מיועדת לתלמידות ותלמידים, שעוסקים במוזיקה באופן פעיל - מנגנים או שרים, ולאלה הרוצים להעמיק את היכולת וההבנה שלהם במקצועות המוזיקליים השונים.

תלמידות ותלמידי המגמה מגיעים מרחבי עמק יזרעאל ליום לימודים ארוך שכולל לימודי תורת המוסיקה, ספרות המוסיקה ונגינה בהרכבים, לצד העיסוק ביצירה, ביצוע ועיבוד.

השילוב שיש במגמה בין בתי ספר ומגזרים שונים, משווה לה את אופייה הייחודי ואת הרוח שלה.

אחת מגולות הכותרת של הלימודים במגמה היא פרויקט כתיבת שירים מקוריים, אשר במסגרתו, לתלמידות והתלמידים יש אפשרות ומקום להבעה אישית ועבודת צוות על יצירה משותפת. 

האירוע המרכזי השנתי של המגמה, התקיים השבוע באולם המופעים במזרע ובו העלו התלמידות והתלמידים הפקה עצמית עתירת כישרון! הם בחרו בעצמם את קטעי הנגינה והשירה, התארגנו לחזרות, עיבדו, התאמנו והעלו ביצועים מרהיבים של נגינה ושירה, בשלל סגנונות, בהרכבים חד-פעמיים ובשיתופי פעולה מסקרנים.

חתם את הערב המרגש טקס פרידה מתלמידות ותלמידי כיתות י"ב, המסיימים את לימודיהם בקרוב.

בטקס, נפרדו הנוכחים מלאה זית - מנהלת בית האמנויות, שמסיימת את תפקידה והודו לה על שהצעידה את בית האמנויות קדימה במקצועיות ובמסירות אין קץ.

לאה זית: "בשעה שמגמות מוזיקה בארץ מצטמצמות ואף נסגרות, מגמת המוזיקה בבית האמנויות – בה שותפים כל בתי הספר התיכונים בעמק יזרעאל – שומרת על איתנה, עם מספר גדול של תלמידות ותלמידים מוכשרים.

היכולת שלנו לאפשר לתלמידות ותלמידים לעסוק במוזיקה בתוך מסגרת החינוך הפורמלי, חשובה מאין כמוה ומשמעותית הן לתלמידינו, הן למשפחותיהם ולחברה ככלל."

יריב דומני - רכז מגמת המוזיקה ומנהל בית האמנויות הנכנס: "רבים מבוגרות ובוגרי המגמה עוסקים בתחום המוזיקה ומשמשים שגרירים של החינוך המוזיקלי בעמק, הלאה. רבות ורבים עוד יותר, נושאים בליבם מטען יקר ערך של חוויות מוזיקליות, גם אם הם עוסקים בתחומים אחרים."

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "במגמת המוזיקה הנפלאה בבית האמנויות התלמידים והתלמידות לומדים לפתח את יכולת היצירה שלהם והמיומנויות המתלוות לכך. יישר כוח על הפקת הערב המסורתי הנפלאולכל צוות בית האמנויות ובראשו, לאה זית. תודה ליריב דומני, רותי ברג ומורי המגמה: אסנת יצחק ועידו וייניש. המשיכו לנגן וליצור!"

תלמידות ותלמידי מגמת המוזיקה מנגנים בטקס

מגמת מוזיקה בבית האמנויות

תלמידות ותלמידי מגמת המוזיקה מנגנים ושרים בטקס

ערב מגמוזיקה