מובילים במיחזור בארץ!

המועצה האזורית עמק יזרעאל נבחרה על ידי תאגיד 'תמיר' כרשות המובילה במיחזור בארץ לשנת 2022


השבוע התקיים טקס חלוקת אות 'הרשות הממחזרת', בנוכחות השרה להגנת הסביבה - עידית סילמן, במשרדה בירושלים.

אות 'הרשות הממחזרת' הוענק על-ידי תאגיד 'תמיר', לרשויות שתושביהן הצטיינו בהפרדת אריזות לפח הכתום. המדד משכלל פרמטרים של כמות ואיכות האריזות בכל רשות ומחולק לפי קטגוריות.

בקטגוריית המועצות האזוריות, המועצה האזורית עמק יזרעאל זכתה במקום הראשון!

אסי אליה, מנהל אגף איכות הסביבה במועצה: "לאחר תהליך ממושך ומשותף של עובדי המועצה ותושביה, הפרדת פסולת בעמק יזרעאל הינה אורח חיים. כ- 50% מנפח הפסולת הביתית שלנו מועברים למיחזור! אנו שולחים להטמנה את כמות הפסולת הקטנה ביותר לנפש בארץ ובכך, כולנו שותפים להפחתה מהותית בהטמנת פסולת וחסכון במשאבי הטבע. זה המקום לשבח את תושבי המועצה על שיתוף הפעולה, ההכרה בחשיבות המיחזור וההשקעה בהפרדת פסולת איכותית ונכונה. לצד זאת, עלינו לזכור שהפחתת הצריכה היא התרומה האקולוגית המשמעותית ביותר".

רני איידלר, מנכ"ל תמיר: "אני מודה לשרה להגנת הסביבה, על תמיכתה במיחזור האריזות בישראל. תודה והערכה רבה למועצה האזורית עמק יזרעאל על שיתוף פעולה הדוק ופורה. לרשויות המקומיות יש השפעה גדולה על התושבים ועל והאמון שלהם בתהליכי המיחזור. התושבים, בשיתוף הפעולה מצדם, מגדילים את כמות האריזות שעוברות למיחזור ומונעים את הטמנתן בקרקע. הפרדת הפסולת היא מאמץ קטן בבית, עם תרומה עצומה לסביבה!"

מהמועצה נמסר: "המועצה ממשיכה להוביל בהיקף המיחזור ובאיכותו, הודות לשיתוף הפעולה המצוין של תושבינו. זה המקום להודות לתושבי המועצה, כמו גם לשותפינו במשרד להגנת הסביבה ובתאגיד 'תמיר'. כולנו יחד מונעים נזק לסביבה וחוסכים עלויות הטמנה יקרות. החיסכון בעלויות הטמנת האשפה מושקע בפעילויות קהילתיות למען תושבינו".

עובדי אגף איכות הסביבה במועצה