'ספורט ישראל' בעמק יזרעאל

שלל אירועי שבוע ספורט ישראל התקיימו במועצה: ריצת ירח, ניווט אופניים, משחה, טורניר כדורגל בנות, כדורסל, גביע 'אייל' בסיף, 'הר לעמק' ומרוץ 'לרוץ איתה'


השבוע התקיימו אירועי שבוע 'ספורט ישראל 2023' ברחבי העמק, בהובלת מחלקת הספורט של המועצה.

במהלך שבוע זה, התקיימו מאות אירועי ספורט בכ-200 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, בהובלת משרד התרבות והספורט, באמצעות מנהל הספורט.

התקיימו שלל אירועים ברחבי העמק בהשתתפות אלפי אנשים: ריצת ליל ירח בעין דור לנוער ומבוגרים בשני מסלולים: 3 ק"מ ו- 8 ק"מ, ניווט אופניים למשפחות באחוזת ברק של מועדון האופניים של עמותת הספורט 'כחול לבן' בניצוחו של המאמן בועז שושן, סטריטבול אלוני אבא לזכרו של מתן מרין ז"ל לשחקני מועדון הכדורסל עמק יזרעאל, משחה עמק יזרעאל בבריכת השחייה בנהלל בהשתתפות שחייני עמק יזרעאל, שחייני האקדמיה בשמשית ושחייני כפר תבור בהשתתפות עשרות ילדות וילדים צעירים בכל הרמות ומהקבוצות השונות, טורניר כדורגל בנות אזורי ראשון מסוגו במגרש הכדורגל במזרע בו התחרו 6 קבוצות וכ-90 בנות בגילי 8-12!  גביע 'אייל' בסיף באולם הספורט 'עומרים' במגידו בסיומו נערך טקס מרכזי לזכרו של שלומי אייל ז"ל.
כמו כן, נערך מרוץ 'הר לעמק' -המרוץ החברתי של ישראל, מרוץ מסורתי בהשתתפות מאות רצות ורצים מכל רחבי הארץ.

דנה טרטצקי גתוע, מנהלת מחלקת הספורט במועצה, סיכמה את האירועים ואמרה: "המועצה חרטה על דגלה לקדם אורח חיים ספורטיבי ובריא. אנו שמחים ונרגשים לעשות זאת במסגרת שבוע ספורט ישראל 2023, בתמיכת משרד התרבות והספורט."

אחד האירועים הבולטים במסגרת שבוע ספורט ישראל 2023 היה מרוץ 'לרוץ איתה', לזכרה של טליה שואן, שאף נבחר על ידי משרד התרבות והספורט, כאירוע הסוגר את אירועי שבוע הספורט במדינה.
המרוץ השלישי במספר לזכרה של טליה, התקיים בשדות העמק, סמוך לאחוזת ברק, ביום שישי החולף.
טליה שואן, נערה מדהימה ויפת תואר בת 17 נפטרה לאחר מאבק אמיץ בן 4 שנים במחלת הסרטן.  המרוץ נערך בשדות עמק יזרעאל היפים והירוקים מול נוף התבור, וכלל 4 מסלולים למרחקים שונים: 15 ק"מ תחרותי, 10 ק"מ תחרותי, 5 ק"מ תחרותי ו-2 ק"מ הליכה, בהשתתפות כ-1,500 רצות ורצים.
מירב שואן, אמה של טליה, אמרה: "זו השנה השלישית, שאני עומדת עם המשפחה שלי - שרון, שובל, תמיר ויהונתן, כלא מאמינה, איך כל המפעל הנצחה הזה קרה ביום אחד של החלטה, איך כל זה צמח וגדל והנה שוב הרגע, שהכל מתכנס אליו, רגע מכונן ואחד החזקים עבורנו, רגע ורוד, רגע שהמונים סיימו לרוץ איתה, רגע אחרי שהניחו פרח על מקום שנתה, רגע שכולם לבושים בחולצה שלה ועונדים את מדלית המרוץ. רגע של ניצחון החיים על הגוף והנפש. על שכול ועצבות
."

מהמועצה נמסר: "המועצה שמחה וגאה לקחת חלק באירועי שבוע ספורט ישראל ובפרט במרוץ 'לרוץ איתה' שהנו מפעל הנצחה עליו עמלה משפחתה של טליה ז"ל ובראשם הוריה, שרון ומירב. זהו מרוץ של אור, אהבה וזיכרון לילדה מדהימה ומיוחדת, בשדות העמק היפים שלנו, שהיא כה אהבה - מפגן מרגש של כוח ועשיית טוב."

מרוץ 'לרוץ איתה', שאול רחמים

טורניר כדורגל בנות אזורי

מרוץ 'לרוץ איתה', שאול רחמים

ניווט אופניים

לרוץ איתה – צילום שאול רחמים. ניווט אופניים וטורניר כדורגל בנות – באדיבות מחלקת הספורט במועצה