'מפוצצים את הבועה'

תהליך שנתי לשכבת ט' לפני היציאה לסמינרי ההדרכה התנועתיים


שכבת כיתות ט' עוברת לאורך השנה תהליך מועצתי. מדובר בתהליך משמעותי מאוד עבורם, לפני היציאה לסמינרי ההדרכה התנועתיים.

התהליך מקנה לחניכות ולחניכים כישורי הדרכה לקראת שנת ההדרכה הצפויה להם, וכלים כיצד להיות פעילים משמעותיים ביישוביהם.

התהליך מתבצע באופן הדרגתי, תוך בניית יכולותיהם ועצמאותם של החניכים – זה מתחיל במפעלים קצרי מועד, כאשר בנות ובני השכבה מוקפים בחבריהם ליישוב. התהליך נחתם בסמינרי הדרכה תנועתיים, הנערכים לאורך מספר ימים ומתקיימים לרוב במסגרת ארצית.

התהליך המועצתי כולל את חלוץ ט' בו השכבה אחראית על הקמת מתחם טקס פתיחת השנה המועצתי, וממשיך בשלושה כנסי ט';

כנס ט'1 - 'לילה לבן' – החניכות והחניכים נחשפים לתהליך השנתי ומתגבשים עם בנות ובני שכבתם ברמה המועצתית ומטיילים בשבילי העמק.

כנס ט'2 – כנס 'מפוצצים את הבועה' התקיים בשבוע שעבר, ועסק בהיכרות עם אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית ובתרומה לקהילה. במהלך הכנס, החניכות והחניכים פקדו 13 מקומות התנדבות בעפולה וביישובי עמק יזרעאל.

 כנס ט'3 – כנס גדול שיתקיים באמצע פברואר ויעסוק בקווים לדמותו של המדריך/ה ובו ירכשו כלים הדרכתיים ומנהיגותיים שיסייעו להם בשנת הפעילות הבאה.

חלק חשוב בתהליך ט' המועצתי הוא נודט' המתקיים בחופשת פסח ובו החניכות והחניכים יוצאים למסע מיוחד ומאתגר מהעמק לים התיכון.

לאחר תהליך משמעותי זה, החניכים מגיעים לסמינרי ההדרכה התנועתיים בשלים ומוכנים יותר.

אסנת דוד מנהלת מחלקת ילדים ונוער: "התהליך המועצתי כולל את תנועות הנוער הפועלות במרחב המועצתי מתוך רצון לראות את בנות ובני הנוער שלנו הופכים למדריכים משמעותיים וערכיים. תנועות הנוער הן חלק בלתי נפרד ושותפות מלאות בתהליך המועצתי שמתכנס לקראת התהליך הארצי. מרגש, בכל פעם מחדש, לראות את כל חולצות התנועות במגוון שרוכים."