טקס הענקת מלגות סופרים לשנת 2022

 המועצה העניקה מלגות לעידוד כתיבה ספרותית, לשלוש כותבות וארבעה כותבים מוכשרים מהעמק


טקס הענקת מלגות חגיגי לכותבות וכותבים בעמק, התקיים בלשכת ראש המועצה - אייל בצר, בהתרגשות רבה.

המלגות שחולקו לכותבות והכותבים המוכשרים, נועדו לציין את העשייה האמנותית של יוצרי המילה הכתובה בעמק יזרעאל, להעניק להם חשיפה, הכרה ותמיכה.

הוועדה לבחירת הזוכים פעלה בשיתוף פעולה עם נורית גבעוני מנהלת הספרייה האזורית, שנותנת "במה" רחבה לכותבים מהעמק ומיטיבה להעמיד את הספרייה כמקום שוקק פעילות, יד ביד עם  רחלי אבידב, מנהלת מחלקת התרבות במועצה.

שלוש כותבות וארבעה כותבים עמדו בקריטריונים ונמצאו זכאים למלגה, ואלו הם: מיכל גולני מתמרת על ספרה 'הסיירת', שמיר נקש מדברת על ספרו 'מעשה בתרנגולת', נורית כרמל מגבעת אלה על ספרה 'מצילומי פ. לנגה', חיים בן חיים מגבת על ספרו 'כזהר הרקיע', אורי ברייט מגבעת אלה על ספרו 'הסקורר היהודי הראשון', איתן שלח ממזרע על ספרו 'עכשיו נזכרתי' ומעיין ברזל מכפר החורש על ספרה 'מכתבי אהבה'.

אייל בצר - ראש המועצה, ברך את הזוכים: "היצירה שלכם היא חלק מהמאגר התרבותי והרוחני של העמק ושל הארץ שלנו. הענקת המלגות הנה חלק מעשייה תרבותית רחבה מאוד של המועצה, ואנו מתכבדים בכך שאתם חלק ממנה. עצם הוצאת ספר לאור הנה זכייה של הכותב עצמו, משפחתו, הקהילה בה הוא חי והמעגלים אליהם הוא משתייך. היצירה ה'יזרעאלית' חשובה ומספקת ביטוי חשוב לקולות הרגישים שחיים בקרבנו, ואת היצירה הזו אסור להפסיק. ברכות לרגל הוצאת הספר וקבלת המלגה!"

טקס הענקת מלגות לסופרות וסופרים במועצה