חנוכת מבנה 'המחלבה' במושב מרחביה

שיפוץ המבנה נעשה בכוחות מקומיים ובסיוע המועצה


המחלבה במושב מרחביה שמשה בעבר את החקלאים שהביאו למקום את החלב מהרפתות בכדי מתכת, על גבי עגלות. במחלבה היו מתקנים שונים, בהם הכינו מגוון מוצרי חלב, שנמכרו לתושבים: חלב, גבינות, שמנת ועוד.

בשנות ה-90, מבנה המחלבה הישן הפך קהילתי. מאז ומעולם, המקום היווה מוקד למפגשים חברתיים תוססים והחלפת דעות.

במהלך השנה האחרונה, המבנה עבר שיפוץ נרחב והשבוע, נחנך בחגיגיות רבה.

"התהליך היה ארוך ומורכב, אך התוצאה מרוממת את הנפש", אמרה לימוריה שפירא – מנהלת היישוב, "המבנה הישן שופץ בכוחות קהילתיים משותפים ובסיוע המועצה, על מנת שנוכל להגשים את החלום." תהליך השיפוץ הסתייע באמצעות עבודה מאומצת של תושבות ותושבים רבים, שלקחו חלק וסייעו בכישרונותיהם השונים לבנות את המקום וליפותו.

"ביקשנו מכל אחד ואחת שיש להם 'ידי זהב' - לקחת חלק" הוסיפה, "יש כאן תוצר קהילתי מובהק, שבוצע בכוחות יישוביים משותפים, לרבות הקבלן והמעצבת, שגם הם מהיישוב. המבנה המשופץ ישמש כמועדון חברתי לתושבי המושב."

אייל בצר ראש המועצה, סיכם: "מבנה המחלבה משמר את העבר לצד העתיד. תמונת המחלבה הישנה המוצבת כאן, מסמלת את העבר; אז - המחלבה שמשה כמקום מפגש חברתי, וכעת - חוזרת לשמש את הקהילה, עם הפנים לעתיד. ברכות לחנוכת מבנה המחלבה המשופץ ויישר כוח על היוזמה וההתמדה! העשייה כאן רבה ומפוארת והקהילה חזקה וצומחת. תודה לכל העושים במלאכה, במועצה – אגף ההנדסה, מחלקת היישובים והנהלת המועצה וכמובן, ביישוב – להנהלת היישוב ולתושבים כאחד, על התמיכה, הביצוע והרוח הגבית. אתם קהילה מעורבת ומשפיעה. מרחיב את הלב לראות את הפריחה הקהילתית, המשיכו בדרך זו!"

גזירת סרט במחלבה הישנה במושב מרחביה

ראש המועצה בטקס חנוכת המחלבה הישנה במושב מרחביה

צילום: ענת חרמוני