הושק קו תחבורה ציבורית נוסף ביישובי האשכול הצפוני במועצה

לאור העלייה בשימוש בתחבורה ציבורית, הושק קו נוסף מהושעיה לרמת ישי


לאחר שנתיים של עבודה אינטנסיבית עם משרד התחבורה הושק קו תחבורה חדש (קו 311) שייתן מענה לתושבי הושעיה היוצאים והשבים, לכיוון רמת ישי. בנוסף לקו החדש, תדירות הקווים 309, 310 הוגדלה משמעותית.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי ממוצע השימוש בתחבורה ציבורית עלה באופן משמעותי מאז השקת הקווים החדשים, וכי קיימת עליה מתמדת בכמות הנוסעים מיישובי האשכול הצפוני שבמועצה.

להשקת קווי התחבורה החדשים קדם תהליך של עבודה מאומצת, שערך כשנה, בהובלת המועצה ונציגי היישובים.

מסלולו של הקו החדש - 311, יחל בהושעיה וייסע דרך מחנה ציפורית וחנתון, עד רמת ישי. זאת, בתדירות של 9 נסיעות יומיות לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי.

סגן ראש המועצה אבי סמוביץ' אמר במהלך טקס חנוכת קו האוטובוס החדש בהושעיה: "אני שמח להיווכח שהעבודה היסודית, תהליכי הלמידה והפתרונות שניתנו, מספקים מענה הולם לצרכיהם של תושבי האשכול הצפוני. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה במחוז צפון ופועלים, כל העת, לבחינת המצב ולביצוע שיפורים ביישובים נוספים."

מנהלת הושעיה ורדית ליבוביץ': "לאחר שנתיים של עבודה עיקשת ומתמשכת, בהובלת סגן ראש המועצה – אבי סמוביץ', התחבורה הציבורית מגיעה להושעיה! עד לפני כשנתיים וחצי, היה נכנס ליישוב אוטובוס בתדירות ובמסלול שלא סייעו לאף אחד מהתושבים. קו זה הופסק ומאז פרוץ הקורונה, למעשה, לא היה אוטובוס שנכנס לתוך היישוב והתושבים נאלצו לצאת רגלית או בטרמפים, למחלף הסמוך.
לאחר שהמועצה בחנה את צרכי תושבי האשכול הצפוני – היה ברור שעדיפות ראשונה תינתן לקו תחבורה שיסיע תושבים לרמת ישי וחזרה ואכן, החל מה- 28/8/22 - תושבי הושעיה יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית לרמת ישי בקו הנוסע בתדירות של תשע פעמים בימי חול. אנו מקווים שבהמשך יהיו קווים גם ליעדים נוספים."

"התחייבנו לטפל בקידום התחבורה הציבורית ברחבי המועצה ואני שמח שאנו ממשיכים להרחיב את ההיצע הקיים", סיכם ראש המועצה - אייל בצר, "יצירת קווי תחבורה נגישים מאפשרים לנוע בצורה קלה יותר, בהתאם לצרכים המשתנים של כל אחד ואחת. אני מודה לכל השותפות והשותפים - בעלי התפקידים והפעילים ביישובים, שסייעו לקידום הנושא, למען רווחת כלל התושבים."

השקת קו תחבורה ציבורית

השקת קו תחבורה ציבורית

צילום: שאול רחמים