'יוצרים מן הכלל' באירועי 'לילה לבן'

תערוכה חדשה באתר רכבת העמק, במסגרת אירועי 'לילה לבן'


קבוצת 'יוצרים מן הכלל', פועלת מזה כשנה וחצי ומאגדת כ-20 אמנים מקומיים, במטרה לקדם את תחום האמנות השימושית בעמק יזרעאל. האמנים עוסקים בתחומים מגוונים, כגון: פיסול בחומרים שונים, קרמיקה, ציור, זכוכית, תכשיטנות ועוד ומבטאים את השפע האמנותי והיצירתיות בעמק.

"אחרי פעילות נרחבת בירידים, חברי הקבוצה חיפשו מקום לתצוגה ואנו מברכים על האפשרות להציג במשותף באתר רכבת העמק בכפר יהושע", מספר רוני לילה, ממובילי הקבוצה.

בעזרת 'מעברים בעמק' המלווה תהליכי פיתוח כלכלי-קהילתי, ובתמיכתן של מחלקת היישובים ומחלקת התיירות במועצה האזורית עמק יזרעאל, התערוכה קורמת עור וגידים ותצא לאור במסגרת אירועי 'לילה לבן' של המועצה.

דקלה ליאני מנהלת אתר רכבת העמק בכפר יהושע, של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, הוסיפה: "רכבת העמק וההתיישבות בעמק יזרעאל שלובות זו בזו. באמצעות התערוכה הנוכחית, אנחנו שמחים להוסיף רובד עכשווי של חיבור לעמק עם אמנות מקומית של יוצרים מוכשרים ואוצרות המשקפת את המוטיבים הללו."

רונית דיין וישובסקי אוצרת התערוכה: "אני שמחה לקחת חלק בקבוצה כזו, להעצים, להוקיר ולקדם את סצנת האמנות בעמק. בעבודתי, אני שמה לנגד עיניי את המטרה לקדם את הקראפט, העיצוב והתיאוריות שמאחוריהם. אני מודה על הזכות לאצור את התערוכה בבית קבע, שיאפשר את חשיפת אמני העמק במקום כה מיוחד כמו התחנה ההיסטורית של רכבת העמק בכפר יהושע. כך, אנו נהנים מכל העולמות, הן בפן ההיסטורי והן בפן האמנותי."

אייל בצר ראש המועצה: "נמשיך לקדם, לעודד ולטפח תיירות ואמנות מקומית. החיבור בין יוצרים מקומיים, אתרי התיירות בעמק ואירועי 'לילה לבן' - מבורך. שיתופי פעולה כאלה מאפיינים את ההוויה המקומית ומעניקים ערך מוסף לחיים בעמק יזרעאל."

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ביום רביעי 10.8.22 בין השעות 18:30-21:30.
הציבור מוזמן ליהנות מאמנות מקומית לצד היכרות ושיח עם האמניות והאמנים, ביקור בתצוגה אודות רכבת העמק, מופע מוזיקלי של אורי הרפז ו'הגלילים' בשירי הפרברים ופודטראקס מקומיים.

הכניסה ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש. פרטים נוספים - כאן  ובאתר רכבת העמק כאן