מרחב התיירות במושב ציפורי על המפה העולמית!

מרחב התיירות במושב ציפורי נבחר על ידי משרד התיירות לייצג את ישראל בתחרות של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) ככפר תיירותי מהטובים בעולם


אשכול ענבים בכרם, מושב ציפורי

ועדה מיוחדת במשרד התיירות בחרה את היישובים שייצגו את ישראל בתחרות של ארגון התיירות העולמי של האו"ם.
שלושת היישובים בהם בחרה הוועדה לשמש כנציגי ישראל בתחרות, הם: ציפורי, כפר כמא ונאות סמדר. אלה, מתוך 17 ישובים שהגישו מועמדות.

התחרות היוקרתית מתקיימת, זו השנה השנייה ברציפות ומטרתה למנף את התיירות הכפרית.

בציפורי מתקיימת פעילות ענפה של קהילת התיירנים המקומית, בהובלתה של מאירה צור מהיישוב, ובליווי מחלקת התיירות במועצה.

קהילה זו, שפועלת ב- 5 השנים האחרונות בהתנדבות, מהווה דוגמה לפעילות עסקית, חברתית, קהילתית מרשימה בעמק יזרעאל ובארץ כולה. יחד, הם יצרו במרחב של ציפורי מגוון תיירותי מארח ומזמין, השומר על מאפיינים, כגון: קיימות כלכלית, סביבתית, חברתית, יחסי שכנות וקהילות, תוך שמירה על ערכי טבע, סביבה ונוף.
בשלבים הבאים בתחרות, יתבצע תהליך הבחירה על ידי יועצי הוועדה בארגון התיירות של האו"ם ולאחר מכן, יוכרזו הזוכים מטעם האו"ם.

שר התיירות יואל רזבוזוב: "אני שמח על הבחירה של ציפורי, נאות סמדר וכפר כמא. 

התיירות הכפרית בישראל היא חלק משמעותי בתיירות לישראל ובישראל. מדובר במיזם בינלאומי שימצב את מדינת ישראל ואת מי שייבחר בשורה אחת עם מקומות תיירותיים מפורסמים מהעולם. הכפר התיירותי שייבחר יהפוך למוקד עלייה לרגל עבור תיירים רבים."
מובילת קהילת העסקים של ציפורי מאירה צור: "גאה, לאחר 5 שנים של הובלה קהילתית-עסקית-סביבתית, להביא את הבשורה של מרחב ציפורי גם לעולם. תיירות קהילתית ובת קיימא. כזו הרואה את הקהילה, מכבדת את הסביבה וממנפת את הכלכלה מקומית. המתארחים בשערנו חווים מפגשים אישיים ומעוררי השראה, חיבור לאדמה והיכרות עם חקלאות בת קיימא. הם צועדים איתנו בשבילים בהם צעדו לאורך 10,000 שנות היסטוריה, חווים מורשת רב תרבותית, טועמים ולוגמים מהשפע שהמרחב שלנו מציע".

מנהלת מחלקת התיירות במועצה מאיה אדר קדוש: "פעילות ארוכה ומאומצת של המרחב התיירותי בציפורי, בהובלתה של מאירה, יחד עם מחלקת התיירות, נושאת פירות והכרה על ידי משרד התיירות. אנו מברכים על הבחירה במרחב התיירות של מושב ציפורי, כאחד משלושת כפרי התיירות הטובים בארץ, שמהווה מקור השראה לכפרי תיירות אחרים בארץ ובעולם."

ראש המועצה אייל בצר: "תודה למשרד התיירות על הבחירה. המועצה מאחלת לתיירות ציפורי, לבעלי העסקים במרחב ולמוביליה - המשך פעילות ענפה והצלחה בתחרות הבינלאומית! כולנו גאים בכם, הצלחתכם היא הצלחתנו!"