יקב היוגב 8: משפחה, חקלאות ויין משובח

משפחת דורון מזמינה את אוהבי היין הישראלים לחוויית בוטיק ביקב שכולו חקלאות שורשית, המשלבת טכנולוגיה וקידמה. הכירו את היקב המשפחתי-חברתי פורץ הדרך, שהקימה המשפחה במשק היוגב 8


יין היוגב 8

סיפורו של יקב היוגב 8 הוא סיפורה של החקלאות הארצישראלית הטובה, המשלבת היסטוריה שורשית, אהבת הארץ וטכנולוגיה פורצת דרך - תמיד עם הפנים קדימה;

את היקב הקימה משפחת דורון, בראשות אב המשפחה גיל דורון - מהנדס העוסק בפרויקטים לאומיים גדולים של התפלת מים, והדס דורון - ד"ר בעבודה סוציאלית ומרצה בכירה במכללת תל-חי. מנהלת היקב ומי שאחראית על מיזם הקמת היקב היא לבנת דורון, הנשואה לאורי - בנם הבכור של גיל והדס, רואת חשבון במקצועה, בתחום ההייטק.

שיחה בשבת משפחתית בתקופת הקורונה, בה שיתפו אחד את השני בחלומות שהיו רוצים להגשים – הובילה את גיל ולבנת להירשם ללימודי ייננות ולהתחיל בהקמתו של המיזם החקלאי החדש, שיפעל לצד מטעי הזיתים, המניבים שמן זית משובח והכוורות הוותיקות, מהן מפיקה המשפחה דבש יזרעאלי מתוק.

לכולם היה ברור שאת היקב החדש יקימו במשק החקלאי בו מתגוררת המשפחה – במושב היוגב 8.

יקב בוטיק מתקדם עם טכנולוגיה פורצת דרך
גיל ולבנת הקימו את היקב, בעזרתם של בני ובנות המשפחה כולה, בדרך שבה הם הכי טובים – כפרויקט הנדסי מתוכנן ומתוזמן. לבנת הכינה תוכנית עסקית מפורטת וערכה מחקר מעמיק על האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בכל רחבי העולם.

לטובת המשימה נבחרה החברה האוסטרית VINPILOT המתמחה במערכות בקרה וקירור, שסיפקה עבורם מערך מלא של ציוד קירור ובקרה תהליכית. מערך זה כולל, בין היתר, מערכת סנסורים משוכללת שמבקרת את הטמפרטורה, הסוכר והחומציות, אשר לצד הדגימה הידנית, מאפשרת בקרה ושליטה בכל רגע בתהליך, גם מרחוק. אל יקב הבוטיק המשפחתי חבר גם יונתן קורן - איש אדמה, כורם ויינן. יונתן הנו בוגר מכללת אוהלו שבצפון הארץ וקורסים מקצועיים רבים בארץ ובעולם, ובעל ניסיון של שנים רבות בהובלת פרויקטים של גידול ענבים וייצור יין, בדגש על יצירת יינות אורגניים. את מרכז המבקרים של היקב מנהל גל ברנדר – בן העמק, איש יין, עוזר יינן וכורם.

מחזירים את הגפנים לעמק
חלק משמעותי מהתפיסה הערכית של בני משפחת דורון הנו טיפוח חקלאות וייצור מקומי. גל מספר כי למרות שישנו תיעוד של גידול גפנים מימים ימימה, עד השנים האחרונות לא גידלו בעמק יזרעאל כרמים. לדבריו, "האדמה הבזלתית של מושב היוגב מכילה מינרלים מזינים ומתאימה מאוד לגידול גפנים. לשון הבזלת עליה נמצא המושב ממוקמת כ-50 מטרים מעל העמק ומאפשרת ניצול של התגברות מהירות הרוח המייבשת את האוויר ויוצרת תנאי גידול נוחים, חרף הלחות הגבוהה בעמק. השילוב של המערכת האקולוגית כולה, הכוללת לצד כרמי הגפן גם כרמי זית, כוורות דבורים ופרחי בר – מהווה סימביוזה שלמה, הניכרת בטעם".

לכבוד הקמת היקב, נטעה משפחת דורון חמישה דונם של כרמים בשטח החקלאי שלה ועוד עשרה דונמים נוספים במשקים השכנים במושב. "אנו דוגלים בייצור מקומי של חברי המושב והעמק, ואת הזנים שלא ניתן לגדל כאן, אנו רוכשים מייצור ישראלי במקומות אחרים", מוסיפה לבנת.

השנה, ייצר היקב 20,000 בקבוקים, להם ביקוש חסר תקדים! 12,000 מתוכם הנם ייצור של יקב היוגב 8, ואילו ה-8,000 הנוספים הם בקבוקים שהכינו יצרנים פרטיים במסגרת פרויקט היקב החברתי במקום. לבנת מסבירה: "כחלק מהתפיסה החברתית-קהילתית של היקב, אנו מעמידים את הציוד המשוכלל והדרכת היינן שלנו לרשות בעלי כרמים קטנים או חובבי יין, המעוניינים לייצר יין בעצמם. הם יכולים לייצר אצלנו את היין שלהם עם המיתוג שלהם ולחסוך את העלויות הגבוהות, הנדרשות להשקעה בהקמת יקב".

מרכז המבקרים – לבלות ולהתארח בעמק
מאפיין נוסף של גיל, לבנת וכל המשפחה הוא העובדה שהם פשוט אוהבים לארח ולהכיר אנשים חדשים. מרכז המבקרים ובר היין שהקימו במקום מהווים מקום בילוי לא רק למבקרים מכל רחבי הארץ, אלא בעיקר לאנשי העמק שמחפשים מקום נעים ונגיש למפגש ובילוי בערבי השבוע.

גל ברנדר, המנהל את מרכז המבקרים, מדגיש כי החוויה והתוצרת המוגשת במקום היא כולה עמק יזרעאלית, ממשקי מושב היוגב והסביבה. לדבריו, "מרכז המבקרים שלנו מציע חוויה מעניינת של טעימת יין משובח, לצד מנות מקומיות: פלטת גבינות בוטיק, פלטת דגים כבושים וטפסים שונים שהרכבנו. התפריט הוא עונתי ומשתנה, בהתאם לתוצרת הטרייה. חוויית הטעימות הופכת משמעותית אפילו יותר, כאשר המבקרים משלבים סיור בשדה של אחד המגדלים שלנו במשק השכן, המגדל ארטישוק שאחר כך אנו מגישים אצלנו".

מרכז המבקרים של משק היוגב 8 מקיים גם ערבי תרבות הכוללים הרצאות, סדנאות והופעות, וכן אירועים פרטיים עד 50 איש בשטח המקורה, ועד 100 איש בחצר היקב. המבקרים מכל רחבי הארץ, ביניהם קהל ותיק של חובבי יין הדוקים, משפחות וזוגות שבאים לטעימות, וגם קהל חדש וצעיר שמאז הקורונה החל להתעניין בתחום היין – מוזמנים בברכה אל היקב, לחוויית בוטיק משפחתית של אדמה, חקלאות וקידמה.

לפרטים נוספים ויצירת קשר באתר  או  בדף הפייסבוק

גפן היוגב 8

יין היוגב 8

כרם היקב 8