ההחלטה על הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים - קריטית!

ראשי הרשויות בנגב ובעמק יזרעאל הופיעו בפני ועדת עילם עם אנשי מקצוע מישראל, ספרד והולנד והציגו את הטיעונים המקצועיים שמצביעים בבירור על היתרונות להקמת שדה תעופה מקביל לנתב״ג בנבטים ושדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה


ביום רביעי (27.4.22) הופיעו ראשי הרשויות השותפות בפורום לתמיכה בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, בפני ועדת עילם -  הוועדה הבין משרדית של משרד התחבורה, שבוחנת את תכנון תשתיות התעופה העתידי של ישראל. הוועדה כוללת נציגי משרדי ממשלה שונים ותפקידה להגיש, בעוד מספר חודשים, דו״ח שיסקור את הפתרונות האפשריים לתחום התעופה בארץ.

מבין ראשי הרשויות הציגו רוביק דנילוביץ׳ ראש עיריית באר שבע, אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, ניסן בן חמו ראש עיריית ערד, אלכס גן ראש המטה המקצועי של הפורום המשותף, יוהן אטלן מנכ״ל מועצת הנגב ומומחים בינלאומיים בתעופה ובכלכלה.

התמונה שעלתה בדיון הוועדה מראה באופן חד משמעי שניתן להקים שדה תעופה בינלאומי בנבטים, ויתרה מכך - זוהי חובתה של המדינה, לאור תחזית תנועת הנוסעים בשנים הבאות והצורך בחיזוק הנגב.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, הדגיש שוב את הקונצנזוס הלאומי בעד חלופת נבטים, שתקל מאוד על העומס והסבל סביב נתב״ג - קונצנזוס הכולל רשויות רבות מהצפון הארץ, מהדרום ומהמרכז.

נציג משרד הביטחון הציג את עמדת המשרד ולמעשה, לא חידש בטיעונים מעבר למה שכבר ידוע. לדבריו, המשרד יבחן את העבודות שנעשו.

נזכיר שבדיון שהתקיים לפני חודשיים בוועדת החוץ והביטחון, ראש הוועדה - חבר הכנסת רם בן ברק, הורה למשרד הביטחון להציג אפשרויות על פיהן ניתן להקים שדה תעופה בנבטים, אך עד כה, לא הוצגה עבודה שכזו.

אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: ״אני מודה לוועדה וליושב בראשה - עילם שגיא, על הקשב לנושא חשוב זה. העליתי בפני הוועדה, פעם נוספת, את מחאתנו להמשך תכנון חלופת רמת דוד למרות החלטת הממשלה 547 הקובעת שמיקום שדה התעופה ברמת דוד אינו רלוונטי. יש לקדם שדה תעופה בינלאומי גדול במטרופולין באר שבע ושדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה, שיתנו מענה אמיתי וכולל לכל תושבי מדינת ישראל.״

רוביק דנילוביץ׳ ראש עיריית באר שבע: "בהחלטה אחת של ממשלת ישראל, ניתן לחולל שינוי אדיר לטובת הנגב ולטובת מדינת ישראל. שדה תעופה בינלאומי בנבטים יסייע בפתרון בעיית הצפיפות בגוש דן, יהווה מנוע צמיחה לנגב, ייצר מקורות תעסוקה, יפתח את הכלכלה והתיירות ויהפוך את הנגב לאזור הביקוש הבא של ישראל."

ניסן בן חמו ראש עיריית ערד: ״מדובר בהחלטה של פעם ב-100 שנים ואשר תשפיע - לא רק על עתיד הנגב בהיבטים כלכליים, חברתיים ובהיבטי משילות, אלא גם בהחלטה שתשנה את המאזן הדמוגרפי בישראל. אנחנו מבקשים מחברי הוועדה לבחון את הנושא, תוך התחשבות בכלל השיקולים הנדרשים בהקמת תשתית לאומית שתשפיע על הדורות הבאים."

אלכס גן ראש המטה המקצועי של פורום הרשויות המשותף: ״ הקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים אפשרית, אך תלויה בשיתוף פעולה מלא ורצון טוב של כל המעורבים, בדגש על חיל האוויר. אנחנו מצפים מגוף מקצועי כמשרד הביטחון להציג ולדון בכלל המשמעויות של הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים.״

המטה הלאומי למען הקמת שדה תעופה בנבטים
באדיבות המטה הלאומי למען הקמת שדה תעופה בנבטים