"ריקוד הוא השפה הסודית של הנפש" (מרתה גרהם)

ערב עבודות אישיות של בנות מגמת המחול בבית האמנויות


ביום ראשון (13.2) התקיים ערב עבודות אישיות לשנת תשפ"ב. ערב זה, שהנו אחד השיאים של שנת הלימודים בבית האמנויות, הורכב כולו מיצירותיהן של תלמידות י"ב מוכשרות, שסיימו השנה את מגמת המחול בבית האמנויות:
אלה וולמן תל עדשים; ליה פלג עדי; ירדן שלם אלוני אבא; עלמה זוהר גניגר; רוני הרצל אלון הגליל; שקד להב גבעת אלה;  אופיר מגל אלון הגליל; לידור ברוך חנתון; מיה עציון גבעת אלה; יערה בן משה תל עדשים; מיקה ראובן גניגר; רוני דרורי רם און; אלה פלג ציפורי; מעין גבעון אלון הגליל; מעין רז אלון הגליל.
כל אחת מהתלמידות יצרה מחול מקורי, מתוך נושא אישי.  מאות בני משפחה וחברים הגיעו לערב החגיגי ונהנו ממופע מקצועי ומרגש.

תלמידות המחול של בית האמנויות רוקדות בשעות אחרי הצהריים בסטודיו גדול ומרווח, בסב יום. לצוות בית האמנויות היה חשוב לשתף את חברי הבית בפעילות שמתקיימת בביתם כשהם הולכים הביתה ולכן, למחרת, הבנות הופיעו בפני ותיקי העמק.  הוותיקים הגיעו עם צוות הסב יום אל אולם המופעים במזרע, קיבלו הסבר קצר על לימודי המחול בבית האמנויות וזכו ליהנות מהמופע האיכותי.

דליה אייל, מ"מ ראש המועצה וסגניתו, ברכה את הבנות במופע: "מסלול המחול דורש מאמץ פיזי, מנטלי והשקעה גדולה של זמן. הבנות מגיעות מכל רחבי העמק, רוקדות 20 שעות בשבוע בסטודיו בית האמנויות, וחלקן אף 'מבלות' לא פחות שעות בנסיעות.

מגמת המחול של בית האמנויות היא מהגדולות והטובות בארץ, ושמה הולך לפניה. תודה לבנות על האיכות שהן מביאות למגמה, ולהוריהן על התמיכה האין סופית בהן. תודה לגבי צפניה, מנהל מרכז המחול, ולצוות בית האמנויות על הפקת ערב יפהפה, מקצועי ומרגש."

אייל בצר, ראש המועצה, ברך את התלמידות ואת צוות האולפנה למחול: "העמל הרב שהשקעתן הניב יצירות שונות, מגוונות וחדשות, שהובעו בכישרון רב. תודה לכולכן על ההזדמנות שנתתן לנו להכיר את עולמה הפנימי של כל אחת ואחת מכן.

השנה, כמו גם בשנה שעברה, צלחתן משימה שהנה קשה בימים רגילים, בוודאי בנסיבות התקופה. האופטימיות שגיליתן והדבקות במטרה, אינן מובנות מאליהן והנן חלק בלי נפרד מהצלחתכן! תודה לכן, להורים התומכים ולצוות הנפלא של בית האמנויות. יישר כוח!"

לאה זית, מנהלת בית האמנויות: "בערב עבודות אישיות כל יצירה מתחילה מדף חלק, ב'אין'. דרושים אומץ רב ותעוזה כדי למלא את ה'אין' ב'יש', להסתכל פנימה ולחשוף את האמת הפנימית אל החוץ, להיות חשוף לביקורת, לשיפוט ובכל זאת להמשיך ליצור. הערב, הרקדניות הבוגרות שלנו משתפות אותנו באמת שלהן, בסיומה של עוד שנה מאתגרת. היצירות נפלאות, מרגשות ומעידות על השקעה, התמדה והיכולת להתעלות על קושי וליצור בלהט!"

גבי צפניה, מנהל מרכז המחול: "העבודות שהצגתן מזכירות לנו שהעבודה במגמת המחול איננה עניין טכני בלבד. הגוף הרוקד איננו מעניין אם לא יוצקים לתוכו משמעות ורגש, כפי שכל אחת מכן עשתה ביצירתה. כל אחת ואחת מכן הביאה את סיפורה האישי ואין התרגשות גדולה מזו!"

בנות מגמת המחול בית האמנויות

בנות מגמת המחול, בית האמנויות

בנות מגמת המחול, בית האמנויות

רקדנית מגישה פרחים לוותיקות

צילום: ענת חרמוני