'סלון המהגרים'

תערוכה חדשה של קבוצת 'שולה' בגלריית המבואה, אולם המופעים יפעת אוצרת: עינת קליפלד


בקרוב, תיפתח תערוכה חדשה, שביעית במספר, בגלריית האמנות במבואת אולם המופעים של המועצ,ה בקיבוץ יפעת.
אוצרת התערוכה עינת קליפלד מאלון הגליל, במסגרת פרויקט 'אוצר.ת אורח.ת' של מחלקת התרבות במועצה.

התערוכה 'סלון המהגרים' עוסקת בנושא ההגירה. הגירה מוגדרת כמעבר של יחידים, או רבים, ממקום למקום בין מדינות או בתוכן, לתקופות קצובות או לצמיתות והתרחשה מאז ומעולם לאורך ההיסטוריה. למעבר הבין תרבותי יש השלכות שונות, אשר לעיתים באות לידי ביטוי ברצון לשמירה על התרבות שנשארה מאחור ולהתבדלות מהסביבה החדשה, ולעיתים ברצון להיטמע במקום החדש, המעלה את הצורך להשיל את סממני התרבות הקודמת, כדי לקבל את התרבות החדשה.

ההגירה למדינת ישראל, או בתוכה, היא המאגדת את האמניות והאמנים בתערוכה זו. רובם עלו לארץ מתוך אידאולוגיה, נפגשו ויצרו את קבוצת 'שולה'- קבוצה, היוצרת בסגנונות אישיים שונים ובחומרים מגוונים. האמניות והאמנים בקבוצת 'שולה':
יזהר דורון, שירה חי, פנינה לביא בן דניאל, סילביה מיליגר, אברהם סדרינס ומישל פרחי אקטור.

מקור השם 'שולה' מגיע מהמילה 'שול' (שוליים) ומרמז על התחושות של החברות והחברים בקבוצה, ביחס למקום בו הם יוצרים, אשר אינו ממוקם במרכז הארץ, אלא ביישובי מזרח עמק יזרעאל.

בתערוכה מתקיימת התמודדות עם שאלות אישיות בנוגע להגירה, כגון: שייכות אל מול תלישות, זהות והזדהות, ורגשות געגועים עזים המלווים ברצון לשמר את רסיסי הזיכרון מהבית שהיה ואיננו עוד.

ה'סלון' הוא מונח תרבותי- היסטורי, המתאר התכנסות של אינטלקטואלים בסלון הביתי של נשות חברה משפיעות, לדיון מפרה בנושאי רוח, אומנות ומדע. דיון שלא היה קיים אז בזירה הציבורית ואשר תרם לקידומה של התרבות.

יצירה של אברהם סדרינס
יצירה מאת אברהם סדרינס

תערוכה זו הינה פרי המפגשים של האמניות והאמנים בקבוצת 'שולה'. כמו במפגשי הסלון, השיח המשותף הביא את המשתתפות והמשתתפים לעיבוד חוויותיהן.ם סביב נושא ההגירה ובא לידי ביטוי באמנות האישית שלהם, המוצגת בתערוכה 'סלון המהגרים'.

ראש המועצה אייל בצר: "תערוכה שביעית שמעלה על נס יוצרים ואמנים מהעמק. נמשיך לעודד יצירה מקומית ולטפחה. ברכות לרגל פתיחת התערוכה ותודה לכל העושים במלאכה. בשעה טובה, כן ירבו!"

התערוכה מוצגת החל מפתיחתה ביום שישי 17.12.2021 בגלריית המבואה, אולם המופעים יפעת.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

יזהר דורון
יצירה מאת יזהר דורון