חוגגים חנוכה לראשונה בישראל!

20 משפחות חגגו לראשונה בארץ את חג החנוכה במרכז הקליטה בקיבוץ מרחביה


33 משפחות חגגו את חג החנוכה במרכז הקליטה בקיבוץ מרחביה. מתוכן חוגגות, בפעם הראשונה בישראל, 12 משפחות שהגיעו בחודש ספטמבר האחרון ו-8 משפחות שהגיעו במהלך חודש נובמבר.

העולים החדשים באתר הקליטה בקיבוץ מרחביה נערכו מראש לחגיגת חנוכה; בכיתת האולפן למדו לשיר את שירי החג ואף שקדו על פרושן של המילים. המורה ביקשה לבחור, מתוך סיפור החג, ערך שמרגש אותם במיוחד, המתכתב עם התרבות ממנה הגיעו ובהשראתו, ולעצב חנוכייה המבטאת את תחושותיהם.

התלמידים החרוצים עמדו במשימה בחדוות יצירה ויחד עם כל המשפחה, יצרו חנוכיות מרהיבות.

הטקס החגיגי נערך בחצר האתר, במעמד מ"מ ראש המועצה וסגניתו - דליה אייל, יו"ר המועצה הדתית - הגב' חיה קליגר, מנהלת תחום הקליטה במועצה – סיגל זרביב ואחראי התחום מטעם קיבוץ מרחביה - ניר אילת.

המשתתפים שרו שירי חנוכה במלוא גרון, בליווי נגינתה הערבה של אוכמא שכמן, תושבת הקיבוץ. העולים הדליקו חנוכייה סמלית, במתכונת הדלקת משואות; כל עולה בחר ערך אליו מתחבר במיוחד - שלום, אהבה, משפחה, הומור... סיפר בעברית על הזיקה לערך שבחר וברך את המשתתפים.
העולות והעולים הציגו את החנוכיות שהכינו וסיפרו על משמעות החנוכייה, תהליך היצירה והערך ממנו נבע הרעיון. אסנת גביאן - המורה באולפן, סיפרה סיפור על צבעי הנרות, ואניה שטייאר תרגמה זאת במקצועיות.

המשתתפים קינחו בסופגניות ובעוגה מסורתית, שרגע לפני פריסתה הייתה בצורת חנוכייה יפהפייה.

מנהלת תחום הקליטה במועצה סיגל זרביב, ברכה את המשתתפים: "כמילות השיר "כל אחד הוא אור קטן..." וכשהאור קיים ומאיר – הכל נראה טוב יותר, בהיר יותר ואופטימי יותר. שמרו על האור הפנימי שבכם. חג אורים שמח!"

בסיום האירוע, העולים קיבלו חנוכייה מפוארת וקופסת נרות - מתנת המועצה הדתית וצוות אתר הקליטה.

חנוכה באתר הקליטה

חנוכה באתר הקליטה

צילום: ילנה שפירא