ממשיכים לפעול למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב


24 ראשי רשויות מהצפון ומהדרום, חתמו על אמנה להקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב, שעתיד להביא לכ- 28,000משרות לתושביו. בכך, הם מצטרפים לדרישה מהמדינה לקדם את תוכנית הקמת השדה בנבטים ולא ברמת דוד, שבעמק יזרעאל.

ראשי הרשויות השותפים במטה הרשויות הלאומי לנושא שדה התעופה המשלים, נפגשו אתמול בעיריית באר שבע, בכדי לתכנן את המשך הפעילות להקמת נמל תעופה בנבטים ולחתום על אמנה להקמת שדה התעופה הבינלאומי בנבטים, במקום ברמת דוד.

 

במהלך הפגישה, הוצגו המהלכים שנעשו השנה בנושא, לראשי הרשויות החדשים שהצטרפו למאבק, המשותף לצפון ולדרום. הם דנו בצעדים הבאים, בהם שיחות עם בכירי הצבא. בנוסף על כך, אושרו תוכניות עבודה לשנת 2020 .

 

עוד הוחלט בפגישה לזמן לפורום המאבק את הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, תושב העמק ואת מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, שגדל והתחנך בעמק. הפגישה עם השניים תתקיים במהלך החודשיים הקרובים.

המהלך נועד להביא בפני צה"ל את מלוא המידע, על מנת לשכנעם שחלופת נבטים עדיפה מכל הבחינות, בעוד חלופת רמת דוד מוגבלת ואינה נותנת מענה לצרכי התעופה העתידיים של מדינת ישראל.

 

אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "הגיע רגע האמת. חייבים להגביר את המאבק הצודק למען תושבי מדינת ישראל כולה. רשויות הדרום צריכות לדרוש הקמת שדה תעופה גדול בנבטים, שישרת את כלל אזרחי ישראל ויפריח את הנגב."