פרויקט 'סיפורי חיים'- סטודנטים כותבים את סיפור חייהם של ותיקי עמק יזרעאל

בטקס חגיגי, הוענק לוותיקי העמק התוצר הסופי של שנת מפגשים עם סטודנטים - תיעוד סיפור חייהם המופלא, במסגרת מלגת מעורבות חברתית


פרויקט 'סיפורי חיים', הוא פרויקט ייחודי, המתקיים זה מספר שנים, בהובלת מחלקת הצעירים במועצה, עמותת ותיקי עמק יזרעאל ומפעל הפיס למלגות סטודנטים.

הסטודנטים והסטודנטיות, בני ובנות העמק, נפגשים עם הוותיקים בבתיהם, במשך כל שנת הלימודים, מלווים על ידי ביבליותרפיסטית, לכתיבת סיפורי חייהם.

הטקס המרגש לציון סיום הפרויקט לשנת תשפ"א, התקיים השנה במדשאת בית המועצה, תחת הנחיות הקורונה.

"המפגש בין ותיקים, שבצל המגיפה עברו תקופה מורכבת של ריחוק חברתי, לבין צעירים - מפיח רוח של תקווה, עניין והתחדשות, בקרב כל המשתתפים", אמר ראש המועצה אייל בצר במהלך הטקס החגיגי. "לראות ולשמוע אתכם, ותיקים וסטודנטים, זה מרגש תמיד ובמיוחד בעת הזו. חשוב שסיפוריהם של ותיקי העמק ימשיכו הלאה ויסופרו על ידי הדור הצעיר. מעבר לקשר החם ולשימור הזיכרון האישי, סיפוריהם הוא גם סיפורו ההיסטורי של העמק. אנחנו גאים בפרויקט החשוב הזה ומוקירים אותו".

במהלך הטקס, סיפרה מירב דודאי, הביבליותרפיסטית שליוותה את הסטודנטים בכתיבת סיפורי החיים, על התהליך שעברו הסטודנטים במהלך השנה וכן, הזמינה את הוותיקים והסטודנטים לספר מחוויותיהם המשותפות. "הסטודנטים עמלו על הפיכת תכני המפגשים ליצירת 'סיפור חיים'. זו עבודה קשה שמצריכה הקשבה, תמלול, הקלדה, ארגון, איחוד סיפורים ושברי זיכרונות. חיי הוותיקים נשזרו השנה בחיי הסטודנטים, והחוויה הזו הולידה עשרה סיפורי חיים, שרובם נטועים עמוק בעמק שלנו, וכולם מאפשרים מסע לזמנים אחרים בעולם ובהוויה הארץ-ישראלית".

"רצינו שייווצר פה דיאלוג אמיתי בין עבר, הווה ועתיד", סיפרו נוקי בן שושן מנכל"ית עמותת ותיקי העמק ותמי אידלשטיין מנהלת התרבות והפנאי בעמותה - "כל אחד הטביע את חותמו ביצירה משותפת, המעלה את סיפור חייו, תוך הבנה כי היסטוריה אינה כתובה בספרים, אלא באנשים".

מעוז בראון בנה של רותי בראון מנהלל, שהשתתפה בפרויקט, אמר: "זוהי מתנת חיים, שלא תסולא בפז, עבור אמא שלי ועבורנו, בני המשפחה".

נטלי פאר מנהלת החינוך החברתי והמלגות במועצה, סיכמה: "המועצה רואה חשיבות רבה בשילובם של סטודנטים במלגות מעורבות חברתית, שמהוות הזדמנות לכל אחד ואחת - לתרום, אך לא פחות מכך - לקבל. בעידודו של ראש המועצה, אנו פועלים להרחבת מנעד האפשרויות לקבלת מלגות, במגוון תחומים. זאת, על מנת לאפשר לסטודנטים בני העמק, הלומדים ברחבי הארץ, לעשות מעשה בעל משמעות, לצד ההזדמנות לקבל מלגה."

לפרטים נוספים על מלגות מעורבות חברתית לשנת תשפ"ב - לחצו כאן

פרויקט סיפורי חיים - ראש המועצה עם ותיק וסטודנטית

פרויקט סיפורי חיים - ראש המועצה, מנכלית עמותת ותיקי העמק, ותיק וסטודנטית

פרויקט סיפורי חיים - ראש המועצה עם ותיקה וסטודנטית

צילום: צ'יז צילום