מוזיקה היא השפה של כולנו

מפגש מוזיקלי יוצא דופן, במשטרת נהלל ההיסטורית


קיום משותף, מנגן ושר – ערב יוצא דופן ומופלא התקיים במשטרת נהלל ההיסטורית, במעמד ראש המועצה - אייל בצר, אימאם מנשית זבדה - השיח' עלי, מ"מ ראש המועצה וסגניתו – דליה אייל והגב' פולינה אשכנזי - נציגת שגרירות ארצות הברית בישראל.
הערב 'המוסיקה היא השפה של כולנו', הנו תוצר נפלא של שיתוף פעולה בין מחלקת התרבות במועצה, בית האמנויות עמק יזרעאל, השגרירות האמריקאית בישראל וקהילת 'ניגון הלב', במסגרת קידום חיים משותפים במועצה.

על הבמה החגיגית עלו להופיע הרבה ליאורה אזרחי ורד מקהילת ניגון הלב, בליווי עידו וייניש - השניים ניגנו ושרו 'שיר תשרי' ותפילת 'הללויה'. 
לאחר מכן, ניגנו חברי הרכב משלב מזרח-מערבי, בהדרכת בשארה נדאף ועטאף בשארת – הרכב שמחבר בין בני נוער ערבים ויהודים, חלקם בעלי צרכים מיוחדים, כשהגורם המחבר בין כולם הוא הנגינה והאהבה למוסיקה. ההרכב הוקם בתמיכת שגרירות ארה"ב. נציגת השגרירות פולינה אשכנזי ברכה: "מרגש מאוד לראות את החלום הזה מתגשם ולשמוע את בני הנוער מנגנים יחד. מה שנראה לנו אז חלום רחוק, קורה היום!".

בהמשך, עלתה לשיר מקהלת 'שני', בניצוחה של אלכסנדרה קים, על הפסנתר – מאור צור. הבנות הפליאו בשירה שמימית ומרגשת. את הערב חתם ההרכב 'מנגנים ביחד', שקם במיוחד לערב זה - הרכב מזרח-מערב עם מורים מצוות בית האמנויות וחברים; עטאף בשארת (קאנון), רועי רז (גיטרה ועוד), סטאס זילברמן (תופים), ומישל סגראווי (גיטרה חשמלית).

"המוסיקה היא שפה בינלאומית, חוצת גבולות ותרבויות ומקרבת לבבות", אמרה לאה זית מנהלת בית האמנויות וממובילות הערב, "אין תרבות שאין לה מוסיקה משלה שכן, המוסיקה מאפשרת לנו להזדהות עם התרבות שלנו. הקסם הוא במקום שבו נפגשים צלילי מוסיקה מתרבויות שונות ויוצרים משהו יפה עוד יותר. רבים המקרים בהם אנשים מרקע שונה לא מצליחים לדבר, אבל מעטים המקומות בהם המוסיקה לא גורמת לאנשים להרגיש חלק ממשהו גדול מכל אחד מהם, גם בלי לדבר! בפרויקט הזה זכינו לעבוד עם תלמידים מיוחדים ועם מורים מוכשרים ומסורים."

אייל בצר ראש המועצה, אמר: "המוסיקה היא באמת השפה של כולנו – כשם המופע הערב. מאחל שנזכה להתחיל את השנה ביצירת חיבורים להמשך חיים משותפים, שנתמקד במאחד ביננו ובמפגשים בין תרבותיים, מקרבים, מעין זה". ראש המועצה הודה לבית האמנויות, השגרירות האמריקאית, ומחלקת התרבות על הפקת ערב מרומם נפש ואף למועצה לשימור אתרים, שארחה את האירוע.

מוזיקה היא השפה של כולנו