"יום המיחזור של ישראל 2019"

יום חדש בלוח השנה, 'יום המיחזור של ישראל' יצויין בארץ וברחבי העמק


עם סיומה של שנת 2019 וערב תחילת השנה האזרחית החדשה, תאגיד מיחזור האריזות 'תמיר' לוקח את נושא מיחזור האריזות ושם אותו במרכז סדר היום הציבורי ,עם הכרזתו של יום חדש שייכנס ללוחות השנה, כ'יום המחזור של ישראל', שיצוין ב- 17/12/19.

בשנה האחרונה, אנו עדים להתעוררות עולמית ומקומית לחשיבות נושא המחזור, שהפך לעניין מרכזי המקבל את תשומת הלב התקשורתית והציבורית, יותר מאי פעם.

בחודש דצמבר הקרוב, ישראל תפנה את הזרקור לעבר נושא מיחזור האריזות בישראל. מטרת יום המחזור של ישראל 2019 היא להעלות את המודעות למחזור והטיפול בפסולת האריזות, בקרב תושבי מדינת ישראל.

ברחבי העמק פזורים כ- 4,000 פחים כתומים המפונים אחת לשבועיים. תושבי העמק ממחזרים למעלה מ- 1,100 טון אריזות בשנה. הפרדת האריזות והשלכתן לפח הכתום הפכו לחלק מאורח החיים בעמק.

המועצה היא בין הרשויות המובילות בהפחתת פסולת הנשלחת להטמנה, הודות לרתימת התושבים להפרדת האריזות והשימוש בפחים הכתומים.

אסי אליה, מנהל אגף איכות הסביבה במועצה: "אנו מעריכים שכ- 40% מנפח הפסולת במועצה מועברים למיחזור, בזכות שיתוף פעולה משמעותי, מצד התושבים. יחד עם זאת, במועצה כמו גם בכל העולם, מוטרדים מאוד מייצור כמות אשפה הולכת וגדלה. שמנו לנו ליעד את צמצום הצריכה ועל ידי כך תופחת, באופן משמעותי, גם כמות הפסולת הפוטנציאלית".

רני איידלר, מנכ"ל תאגיד תמיר: "אנו בטוחים כי יום המיחזור של ישראל 2019 יהפוך למסורת ושהציבור הישראלי כולו, שמוכיח שמעורבתו הפעילה במחזור אריזות גדלה משנה לשנה, ימשיך בהירתמות למשימה הלאומית".