במועצה לא מוותרים על אירועי שבוע החלל!

בניית תיבה ממאדים - פעילות מרתקת לילדים התקיימה באופן מקוון


הקורונה טרפה את כל הקלפים? לא כשמדובר בעולם החלל.

כבכל שנה, שבוע החלל הישראלי נחת במועצה גם השנה. אך בניגוד לשנים קודמות בהן נערך מפגש פרונטלי, השנה, בשיתוף פעולה עםpace valley S נבנה כל מערך הפעילות ב-ZOOM.

עשרות ילדים מאחוזת ברק, בית לחם הגלילית, בית שערים, גזית, גניגר, חנתון, יפעת, קיבוץ מרחביה, עדי ושמשית, השתתפו בסדנה ייחודית ומרתקת בנושא מאדים. כל ילד וילדה שנרשמו לפעילות קיבלו ערכת עבודה באמצעות שליחי המועצה, הישר לבתיהם. הפעילות התקיימה בלייב, כאשר כל הילדים המאושרים חקרו ויצרו במשך שעה וחצי את כוכב הלכת האדום. כעת, כל הילדים שהשתתפו בסדנת החלל של Space valley יכולים לספר מדוע מאדים אדום, מה גובהו של האולימפוס מונס, מה זה הוואליס מרינריס, מהו מכתש פגיעה, מי זה קוריוסטי ומי זו אינסייט ואיפה ניתן למצוא מאובנים מיקרוסקופים, אם יש כאלו, על מאדים.

השנה, נושא המאדים הינו נושא לוהט שכן, בחודש הקרוב יגיעו אליו מספר גשושיות (מארה"ב, סין, איחוד האמירויות) שאמורות לחקור האם יש בו תנאים המאפשרים נחיתת בני אדם בעתיד הקרוב.

האירוע התקיים בשיתוף פעולה בין מחלקות המועצה - יישובים, תרבות וחינוך חברתי, לבין מרכז מדעים בעמק Space valley, בהנחיית דר' מרינה ודר' גיא חץ מבלפוריה.

ראש המועצה אייל בצר סיכם: "שמחנו לראות את ההיענות של תושבי העמק לאירוע שהוא חוויתי וחינוכי מהמעלה הראשונה, במיוחד השנה, במתכונת מקוונת. יחד עם מרכז מדעים בעמק, נמשיך לקדם פעילויות חדשניות ומגוונות בעמק שלנו".

שבוע החלל

שבוע החלל