מקליקים, מדווחים ונמנעים מבידוד מיותר בהסעות!

במועצה מנצלים את תקופת הסגר להטמעת מערכת חדשה שתאפשר לתלמידים לדווח את מקום מושבם בהסעה, בהקלקה פשוטה ובכך להימנע מבידוד מיותר


"מתחילת משבר הקורונה, המועצה מהווה מודל לחיקוי בהובלה ובמתן מענה יומיומי לתושבים, במאבק המתמשך בנגיף הקורונה. אחד האתגרים, בחודשים האחרונים, הוא קושי בזיהוי מגעים בהסעות לבתי הספר ובחזרה ובעיקר, בבתי הספר העל יסודיים" אמר אבי סמוביץ' סגן ראש המועצה. "קושי זה גורם להכנסתם של עשרות תלמידים לבידוד, שלא בהכרח היו נדרשים לכך, אם מקום מושבם היה ידוע. לכן, חשבתי שיהיה נכון לפתח אפליקציה, שבאמצעותה כל תלמיד ותלמידה ידווחו על מיקום הישיבה בהסעה. כל הנתונים יישמרו במועצה ובעת חקירה אפידמיולוגית, נוכל לאתר מי ישב ליד מי וכך, לבצע ניטור מדויק למבודדים. הקמנו במועצה צוות חשיבה, בשיתוף סגנית מנהל אגף החינוך שלומית קוזי-חת מנהלת מחלקת תחבורה מירי שטיינברג ומנהלת חברת Minipay ריקי קנדל שעובדת איתנו בשגרה. חשבנו איך לפתח את האפליקציה במהירות ובקלות, כך שתיתן מענה. תוך שבוע, כבר היה בידינו אב טיפוס ובתום שלושה שבועות סיימנו את הפיתוח, כולל הרצת פיילוט וקבלת משוב ממשתמשים. מדובר בחשיבה יצירתית ובמענה מהיר, ביחס למקובל בעולם הטכנולוגיה. אנחנו הראשונים לצאת עם תפישת עבודה זו, ומועצות נוספות כבר מגלות עניין בפיתוח!"

"המטרה היא שכל תלמיד ותלמידה שעולים לאוטובוס ידווחו על מקום מושבם, באמצעות הקלקה על קישור. בפעם הראשונה, יידרש רישום באמצעות הקישור. מעת שהתבצע הרישום הראשוני - בכל כניסה נוספת, התלמידים ידרשו להזדהות באמצעות מספר הטלפון הנייד שלהם, בלבד. עם כניסתם לקישור, יצטרכו התלמידים להזין את מספר האוטובוס ואת מספר המושב. כך נוכל לדעת מי ישב היכן וככל שתלמיד או תלמידה שנסעו בהסעה יתגלו כחולים מאומתים, נוכל לבודד רק את התלמידים שישבו סמוך אליהם וכל היתר, יהיו פטורים מבידוד מיותר!" הסבירה שלומית קוזי-חת סגנית מנהל אגף החינוך. "אנחנו מכוונים את השימוש במערכת בעיקר לתלמידי בתי הספר העל יסודיים, מאחר ומערכת השעות שלהם גמישה יותר והם עולים על ההסעות באופן משתנה ושאינו קבוע."

מירי שטיינברג מנהלת מחלקת תחבורה, האחראית על שילוט האוטובוסים בשטח: "כל אוטובוס ימוספר באופן בולט, בחזית, כך שניתן להבחין בו מתוך האוטובוס ומחוצה לו, וכל מושב ימוספר על גבי המושב, או על גבי החלון."

ריקי קנדל, מנהלת חברת Minipay: "זו לא הפעם הראשונה שהמועצה פונה אלינו בבקשות מאתגרות. הפעם, זו הייתה פנייה מרגשת ומאתגרת, כאחד. אני שמחה שעמדנו באתגר ויכולנו לתרום לצמצום בידודי שווא של תלמידים."

"נמשיך לפעול למען בריאותם של התלמידים היקרים שלנו ולמנוע בידוד מיותר, ככל הניתן. לשם כך, אנו משקיעים חשיבה רבה בפיתוח מענים ייחודיים לתקופה מאתגרת זו", סיכם ראש המועצה אייל בצר.
בתום הסגר, יחל השימוש בדיווח. הודעה על כך תישלח מבעוד מועד, באמצעות בתי הספר. הפרטים יפורסמו גם באתר המועצה.