על רקע משא ומתן עם האוצר, על הסכם חלב חדש - שר החקלאות בסיור מקצועי, בנושא ענף החלב בעמק יזרעאל: "הסכם שייטיב עם היצרנים, יבטיח מזון טרי ובריא לצרכן הישראלי"

ראש המועצה, אייל בצר: "יש חשיבות רבה בשמירה על יציבות ענף החלב ורווחיותו"


בימים אלה, מתקיים משא ומתן בין נציגי ענף החלב, בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לבין משרד האוצר, בנוגע למתווה חדש למשק החלב. המתווה נועד להסדיר את המשך פעילות הענף.

על רקע ההסכם המתגבש, ביום רביעי החולף השר אלון שוסטר קיים סיור מקצועי, בשיתוף ראשי מועצת החלב ונציגי יצרני החלב. הסיור התקיים במועצה ובמסגרתו, ביקר השר ברפתות ובמחלבות בעמק. עמק יזרעאל אחראי לייצור של כ- 25% מהחלב השנתי בישראל!

בסיור השתתפו גם נציגי ענף החלב ובהם מנכ"ל מועצת החלב איציק שניידר וראש ארגון יצרני החלב ליאור שמחה. בנוסף, השתתפו בסיור גם מזכ"ל תנועת המושבים עו"ד עמית יפרח וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר.

ענף החלב בישראל הינו ענף המזון הגדול ביותר והוא מהווה חלק אינטגרלי מהכלכלה היצרנית הישראלית. מרבית הרפתות והמשקים בארץ נמצאים באיזורי פריפריה ועל כן, יש בחיזוק הענף גם סיוע לפיתוח הפריפריה והמרחב הכפרי.

במהלך הסיור אמר השר שוסטר: "יצרני החלב בארץ - רפתנים ומחלבות - הם רכיב מרכזי בביטחון המזון של מדינת ישראל. אני מתכוון להמשיך להיאבק למען ודאות כלכלית עבורם, תוך שמירה על תכנון הפעילות בענף החלב ויציבותו. הסכם חלב שייטיב עם היצרנים, בטווח הארוך, גם יבטיח לצרכן הישראלי מזון טרי איכותי יותר, בריא יותר ובמחירים סבירים."

מנכ"ל מועצת החלב איציק שניידר מסר: ״אנחנו נמצאים בימים מהותיים - ערב החתימה על הסכם שיבטיח יציבות לענף החלב. הצלחת החקלאות הישראלית היא אינטרס לאומי. חשוב לחזק את העוגנים שלנו בכלכלה ובחברה, שאותם מוביל ענף החלב״

ראש המועצה אייל בצר אמר: "ביקורו של השר בעת הזו, מדגיש את החשיבות הרבה בשמירה על יציבות ענף החלב ורווחיותו. הפחתת מחירי המים לחקלאים והשקעה במחקר ובפיתוח, משמעותיים כדי להמשיך ולפתח את ענף החלב, למען תושבי מדינת ישראל בכלל ועמק יזרעאל, בפרט."

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח מסר: ״ענף החלב משמש כעוגן חקלאי באזור העמק והינו מהגדולים שביצרני החלב. ההסכם המתגבש בענף בעל חשיבות עצומה, לטובת יציבות הענף והמשכיותו, הן בהיבט של עצירת השחיקה ברווחיות והן בהבטחת פרנסתם של הרפתנים, בכבוד״.

במסגרת הסיור, ביקרו בשדה יעקב, שם נפגשו עם רפתני העמק וראשי הארגונים החקלאיים. משם, המשיכו ל'רפת סיבוני' בתל עדשים ולאחר מכן, השתתפו בטקס סיום העבודות באגם כפר ברוך, עם מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון ואנשי צוותו.

הביקור הסתיים במפגש ודיון עם ראש המועצה ונציגי החקלאים, בנהלל. בהזדמנות נוספת זו, ציין ראש המועצה את החשיבות בשמירה על עמק יזרעאל ועל השטחים הפתוחים, על ידי הסרת האיום להקמת שדה תעופה בעמק. 

בטקס באגם ברוך

ביקור ברפת סיבוני

ביקור ברפת סיבוני

ביקור ברפת סיבוני