לומדים עברית וערבית כדי לבנות יחד עתיד!

יוזמה חדשה ביישוב סואעיד חמרה - מפגשים ללימוד עברית וערבים, לילדים ולמבוגרים


70 ילדים ומבוגרים החלו בלימודי ערבית ועברית, בימי רביעי, בסוואעד חמירה.
נפתחו קבוצות ללימוד עברית, במקביל לקבוצות ללימוד ערבית, מחולקות על פי גיל, במטרה לייצר בהמשך שיח משותף בשתי השפות.


נוצרו מפגשים מעניינים ומרגשים, חיבורים התרחשו באופן טבעי וגם הורי הילדים שישבו והמתינו בחוץ, ניצלו את הזמן לדבר ביניהם ולהכיר.
היישוב היה שותף מלא ביוזמה, וסיפק אירוח למופת.

הרעיון נרקם בשיח בין אחלאם חריב, רכזת קהילה בסוואעד חמירה, לבין דקלה יוחאי רוטמן, מנהלת אשכול יישובים במועצה, על שתי החברות- היהודית והערבית. שתיהן חלמו על יצירת חיבור טבעי, המאפשר מפגש בין אנשים ותרבויות.

"רצינו לפתח מענה, שאינו מפגש מובנה לשם השיח על החיים המשותפים אלא מייצר קרבה טבעית" מספרת יוחאי רוטמן, "מתוך המחשבה הזו היה לנו ברור כי צריך להתחיל בגילאים הצעירים, בשלבים בהם תפישות העולם עדיין בתהליך בנייה. בנוסף, חשוב שייווצר תהליך עמוק כדי שיהיה מספיק זמן להעמקת ההיכרות והיחסים. תוך כדי החלימה המשותפת הבנו כי השפה היא מחסום מרכזי ולכן, בחרנו בשפה כאמצעי וכמטרה עצמה. כך נולד הרעיון וכך יצאנו לדרך- הן במועצה והן הוועד של סוואעד חמירה ברכו על היוזמה ותמכו בה."

"כמות הנרשמים הפתיעה אותנו; התחלנו ב- 75 נרשמים ובכל שבוע מצטרפים כשבעה נוספים וככל הנראה, נצטרך להכפיל את הפעילות!" מוסיפה אחלאם חריב. "קשה להסביר את החוויה במילים אך הלמידה במרכז של סוואעד שונה מבית הספר, בעיקר כי הדגש הוא על השפות המדוברות, תוך כוונה לייצר יכולת ניהול שיח ותקשורת, באמצעות השפה."

מחמוד אברהים סואעד, יו"ר הוועד המקומי: "היישוב שמח לארח את הפעילות ואנו מקווים שהיא תמשיך ותצליח. כל הכבוד לאחלאם ולדקלה על היוזמה ועל עבודה מצוינת, המשיכו כך! הנהלת היישוב תשמח לסייע בכל הנדרש."