"הכל אני יכול בחופש הגדול"

לאחר חמישה שבועות של פעילות מהנה ומוצלחת, הסתיימו בתי הספר של החופש הגדול בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים, ברחבי המועצה


ביום חמישי 6.8 הסתיימו להם בתי הספר של החופש הגדול, לאחר חמישה שבועות של פעילות גדושה ומהנה, שהם 27 ימי פעילות מסובסדים על ידי משרד החינוך.

במסגרת התכנית, פעלו 80 גנים ו – 19 מסגרות לילדי כיתות א'-ד', מתוכן 13 בתי ספר ועוד 6 מסגרות ביישובים, שקיימו במסגרתם את התכנית. את מערך הקייטנות הפעילה עבור המועצה, עמותת חתנ"ס בעמק.

בבתי הספר היסודיים של המועצה, בה פעלה התכנית, נהנו הילדים מפעילות מגוונת, עשירה וחינוכית, עם מיטב מפעילים מרחבי העמק, שנענו לקול הקורא שתיעדף מפעילים מקומיים. המפעילים עברו מבית ספר לבית ספר וזכו לקיץ עמוס בעבודה, לאחר תקופה בה נעצרה פרנסתם. הילדים נהנו מפעילויות דרמה, אמנות, מדעים, בעלי חיים, ספורט ותנועה, תקשורת, קריאה, יצירה ועוד.

הצוותים המסורים שהורכבו מצוותי בית הספר ומדריכים בוגרים, העבירו את הקיץ בעבודה חינוכית חשובה במיוחד, בעת הזו. עשרות מדריכים צעירים גויסו והועסקו בבתי הספר, הביאו עימם רוח רעננה וצעירה למסגרות וסיפקו פרנסה ותעסוקה ראויה לנוער.

שלומית קוזי חת מנהלת הקייטנות במועצה: "שמחנו לראות, גם השנה, היענות גבוהה להשתתפות בבתי הספר של החופש הגדול בכלל וגם של שכבת כיתות ד', שהצטרפה לתכנית. פגשנו ילדים מאושרים, שהגיעו מדי יום למוקדים השונים בבתי הספר ונהנו מהיצע פעילויות מגוון ובעיקר, הצלחנו לשמור על השגרה, החשובה להם כל כך, בתקופה של הרבה חוסר ודאות."

בגנים, המשיכו הילדים את השגרה המוכרת והברוכה. מנהלות הגיל הרך ביישובים הפעילו את הפעילות ׳בצל הקורונה׳ בכפוף להנחיות המתעדכנות של משרד הבריאות ומשרד החינוך. מורן ורטהיים מ"מ מנהלת הגיל הרך במועצה, אמרה: "אנו מברכים על המשך עבודתן של הגננות והצוותים החינוכיים למען שמירה על הרצף החינוכי והשגרה, במיוחד בתקופה מורכבת שכזו".

משחק במקלות

ילדים יוצרים במסגרת ביה"ס של החופש הגדול

מחלקת הביטחון מעבירה הסבר לתלמידי בית הספר של החופש הגדול

חוויית תיפוף בביה"ס של החופש הגדול

משחק רצפה - ביה"ס של החופש הגדול

ילדים משחקים במעגל חוטים - ביה"ס של החופש הגדול