צועדים ב'שביל היוצרים'

בקיבוץ יפעת ישנו שביל שונה ומיוחד, המורכב ברובו מנשים בגמלאות שהפכו ליזמות עסקיות עצמאיות, במיזם תיירותי שמטרתו להציג את פניו היפות של הקיבוץ המודרני


"מפקדת" הקבוצה שרה אליהו נולדה וחיה בקיבוץ יפעת כל חייה. היא הפכה את הבית שבו גדלה ליחידת אירוח B&B (לינה וארוחת בוקר) המספרת את הסיפור הקיבוצי דרך פריטים שכבר נעלמו מן העולם. שילוב של אלמנטים מהקיבוץ הישן עם הפינוקים והנוחות של היוםשרה אספה סביבה קבוצת יזמיות.

הקבוצה מורכבת ברובה מנשים, רובן אמניות, שמציעות סיורים (לקבוצות בהן מינימום 10 אנשים), הדרכות, גלריות או סדנאות, וסיורי מבקרים אצל כמה מהן, לפי תחומי עניין אישיים.
מיכל דורון, מפסלת בנייר - מפתחת, ומלמדת את אמנות הפיסול בנייר.  מיכל מספרת את סיפור חייה באמצעות הנייר, אשר מוצג בגינתה ובחלל ביתה; ססיליה תמיר, סטודיו לקרמיקה - ססיליה בעלת גן קסום ומרשים מקרמיקה. מפגש מיוחד ומרתק שמעביר את רוח התרבות האינדיאנית, הכולל אפשרות להשתתף בסדנא לבניית טוטם אישי ומשפחתי; חינה גולדהור, פסיפס - בגלריה ובגן המוזאיקה תפגשו עשרות מוצגים מדהימים, מעשה ידיה; נורית אררט-ביטמן, צורפת - אוספת בעולם תכשיטים עתיקים, משפצת, יוצרת חדשים ומוכרת אותם. בביתה תמצאו תכשיטים מרהיבים במגוון סגנונות ובמפגש איתה תשמעו על טכניקת העבודה המיוחדת לה; רחל קולניק, הפעלות משחקים של פעם לכל המשפחה - "כמו אז"  משחקים חברתיים היתוליים, שמפעילים את הגוף והראש. שימוש חוזר בחפצים ובחומרים מהטבע; נעמי לוי, מפסלת ברשת - נעמי היא אלמנתו של צביקה לוי ז"ל, שהיה ידוע כ'אבי החיילים הבודדים'. בכישרון רב, נעמי לוקחת רשת ברזל ומצליחה להפיח בה חיים, דמויות של אנשים וטבע. במפגש עם נעמי, תשמעו את סיפורה המרתק; מורן ברק, אופה מקומית - מורן אופה אפייה ביתית ולא מתועשת, מאפים בריאים ולחמים מקמח כוסמין ומחומרי גלם איכותיים, בהזמנה מראש; דרור ברק- מקים המוזיאון 'אגרויסע מציאה'- את המוזיאון בנה דרור בשתי ידיו. הביקור בו מספק חוויה נוסטלגית יוצאת דופן, מקום שאין שני לו בארץ ולצד ההסברים מפי דרור עצמו, זו חוויה שלא תשכחו!

המקום מציע סיור שמתאר את הווי הקיבוץ, דרך סיפור הקמתו והחיים בקהילה. כל הסיור מומחז באמצעות השחקן דור אררט בן המקום, המגיע למקום המפגש בבגדים של פעם ומספק הנחייה ייחודית וחד פעמית.

'שביל היוצרים ביפעת' החל כפרויקט מרחב עסקי של מעו״ף, בהנחיית רקפת עברי. הוא ישתלב בפרויקט 'קרובים קרובים' שביזמת המועצה האזורית עמק יזרעאל ו'מעברים בעמק', המעודדת תיירות מקומית ביישובי העמק.

אייל בצר, ראש המועצה: "המטרה שלנו כל העת היא לקדם כלכלה מקומית, לייצר היכרות בין תושבי המועצה לבין ההיצע המגוון שנמצא כאן, סמוך לביתם ולהגדיל את מספר המבקרים באתרי התיירות בעמק, מכל רחבי הארץ."

לפרטים נוספים אודות הסיורים ביפעת: שרה אליהו - 052-3491825 או בעמוד שביל היוצרים ביפעת

 ססיליה תמיר, סטודיו לקרמיקה - יפעת