אחוזת ברק היא אלופת ליגת הקיץ לנוער של עמק יזרעאל ע"ש עמי גורדון, שהתקיימה זו השנה השמינית!

שחקני אחוזת ברק הם שהניפו את הגביע בליגת הקיץ לנוער עמק יזרעאל בכדורסל ע"ש עמי גורדון ז"ל. בין שחקני הקבוצה הזוכה, נכדו של גורדון


ליגת הקיץ לנוער עמק יזרעאל בכדורסל ע"ש עמי גורדון ז"ל התקיימה, זו השנה השמינית. השנה הנוכחית הייתה מאתגרת במיוחד, עקב נגיף הקורונה שהיווה איום על קיום הליגה.

למרות האתגר, הליגה יצאה לדרך בתחילת חודש יולי, עם תשע קבוצות בעקבות הגביע.

אחרי חודש מרתק של משחקים בצל הקורונה, הגיעו הקבוצות הנפלאות של אחוזת ברק ושמשית/הסוללים  למעמד הגמר. לאחוזת ברק, היה זה גמר ראשון מתוך שמונה משחקי גמר שהיו עד כה - הישג מרשים ומכובד!
לחבורה הצעירה משמשית, היה זה גמר שביעי, בו היישוב השתתף, מתוך שמונה משחקי גמר של הליגה. עובדה זו בהחלט מעיד על כוחה של שמשית כיישוב ספורטיבי ופעיל .  

משחק הגמר התקיים במוצ"ש החולף באולם ויצ"ו נהלל, במעמד דבורה גורדון אלמנתו של עמי ז"ל ולראשונה, ללא צופים, בשל הנחיות משרד הבריאות.

לאחר משחק מרתק וצמוד, בו התוצאה עברה מצד אל צד,  הייתה זו החבורה בוורוד מהיישוב אחוזת ברק, שדאגו לכך שהגביע ייסע לצדו המזרחי של העמק ובפעם הראשונה לאחוזת ברק, שגברה 88-81 על יריבתה.

בין שחקני הקבוצה הזוכה היה גם הראל ארד, נכדו של עמי גורדון ז"ל ובכך, הייתה סגירת מעגל מרגשת במיוחד.

בסיום המשחק, התקיים טקס קצר ובו הוענקו הגביעים על ידי דבורה, אלמנתו של עמי וזהר גורדון, בתו.

הוענקו הגביעים הבאים :

את גביע השחקן המצטיין קטף טום סיגטי ואת גביע השחקן ההוגן קיבל עידו יבנה.

ראש המועצה אייל בצר נעדר מהמשחק בשל הנחיות משרד הבריאות למניעת התקהלות, אך מסר לשחקנים את הדברים הבאים: "רוח העמק ניצחה היום. קברניטי הכדורסל של העמק לא ויתרו על המפעל החשוב הזה וקיימו את הליגה בצורה נפלאה ומרשימה, במהלך תקופה כה מאתגרת. אני מברך את אחוזת ברק על ההישג הספורטיבי הנפלא ואת כל מי שלקח חלק במעמד מרגש זה."

עודד יחיאלי מארגן הליגה ומנהלו הטכני של ענף הכדורסל במועצה, סיכם: "קודם כל, עשינו היסטוריה! היינו ליגת הקיץ היחידה שהתקיימה במדינת ישראל, בתקופה הנוכחית. כל זה לא היה יכול לקרות אילולא התמיכה של המועצה, ההתמסרות של כלל השחקנים והשותפים הנפלאים לקיום הליגה. עברנו חודש ארוך עם משחקים, ללא הפסקה. זה גם המקום להגיד תודה ענקית לכל מי שהיה חלק מהמפעל החשוב הזה, שמצליח לרגש בכל שנה מחדש!"

נבחרת הכדורסל של אחוזת ברק